Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Μητροπολίτης Φθιώτιδας: ¨Γνωστή η ατάκα του Κουράκη¨

Την δική του απάντηση έδωσε μέσα από τα αναλυτικά γεγονότα του τηλεοπτικού σταθμού «STAR Κεντρικής Ελλάδος» ο μητροπολίτης Φθιώτιδας κ.Νικόλαος στα όσα δήλωσε ο βουλευτής Τάσος Κουράκης για φόρο στους Χριστιανούς. Ο βουλευτής Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ, πρότεινε για τη μισθοδοσία των κληρικών να επιβληθεί φόρος μόνον στους πολίτες που θα δηλώνουν Χριστιανοί Ορθόδοξοι.
«Οι πιστοί υφίστανται πολύ μεγάλους κοινωνικούς φόρους αφού συντηρούν τα Ιδρύματα της εκκλησίας» απαντά ο κ.Νικόλαος και χαρακτηρίζει την θέση του βουλευτή «γνωστή ατάκα».
Ο μητροπολίτης Φθιώτιδας εξηγεί πως το ελληνικό κράτος έχει πάρει περιουσία με σκοπό να πληρώνει τους παπάδες και έχουν υπογραφεί συμφωνητικά τα οποία δεν μπορούν να αθετηθούν. Χαρακτηρίζει άδικη την επιθετικότητα ορισμένων απέναντι στους ορθόδοξους παπάδες που είναι οι πιο χαμηλά αμειβόμενοι.
Ο κ.Νικόλαος δήλωσε πως είναι προτιμότερο να κοπεί ο μισθός των μητροπολιτών παρά των κληρικών
Συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου κ. Νικολάου στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «STAR Κεντρικής Ελλάδος» σχετικά με δηλώσεις του Βουλευτού, για την φορολόγηση των πιστών:

Ανακοινωθέν του Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ - Απάντηση στο δημοσίευμα "Διαμαρτυρία γιά μιά ἐπισκοπική αὐθαιρεσία"


᾿Εν Πειραιεῖ τῇ 29ῃ Ἰανουαρίου 2013


Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

Κραταιά πίστις τῶν Ἁγίων καί Θεοφόρων Πατέρων καί ὅλης τῆς ἁγιοπνευματικῆς παραδόσεως τῆς Μιᾶς, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὅτι ἡ Ἐκκλησία σώζει καί δέν σώζεται ὡς καί ὅτι εἶναι Χριστοκεντρική καί ὄχι ἱεροκρατική μέ τόν Ἐπίσκοπον εἰς τύπον καί τόπον Χριστοῦ καί μέ τό πολίτευμα Αὐτῆς Συνοδικόν καί Ἱεραρχικόν. Ὁ,τιδήποτε ἕτερον πού ἀκούγεται κατά καιρούς καί ἐποχάς ἀποτελεῖ οἰστρηλατημένην εἰσήγησιν τοῦ βυθίου δράκοντος, τοῦ ἀρχαίου πτερνιστοῦ πού ἐπιδιώκει τήν σύγχυσιν καί τήν ἀπόκλισιν ἀπό τό δόγμα καί τό πολίτευμα τῆς Ἐκκλησίας. Διϊστορικό παράδειγμα ἡ πολυειδής ἔκπτωσις τοῦ λεγομένου προτεσταντικοῦ κόσμου εἰς τόν ὁποῖον ὁ κάθε ἄνθρωπος συνιστᾶ καί «μίαν θρησκευτικήν κοινότητα». Τά ἀνωτέρω αὐτονόητα δυστυχῶς ἐλλείπουν ἀπό τά κείμενα τόσον τῶν ὑπογραψάντων τήν «ἔκκλησιν» διά τήν πρώην Ἱ. Μονήν Μεταμορφώσεως τοῦ Σωτῆρος Σκάλας Ναυπάκτου, ὡς καί τήν ἀδύναμον ἀνταπάντησιν εἰς τήν δόκιμον καί ἐμπεριστατωμένην ἀπάντησιν τοῦ οἰκείου Ἱεράρχου Σεβ. Μητροπολίτου Ναυπάκτου καί Ἁγίου Βλασίου κ.κ. Ἱεροθέου ὡς καί τήν «Διαμαρτυρία γιά μία ἐπισκοποκή αὐθαιρεσία». Οἱ ὑπογράψαντες τά ἀνωτέρω κείμενα χωρίς διάκρισιν, χωρίς γνῶσιν, χωρίς ἔρευναν τῶν πραγματικῶν περιστατικῶν προδήλως παρεβίασαν τήν ἐντολήν τοῦ Δομήτορος τῆς Ἐκκλησίας Κυρίου «μή κρίνετε τήν κατ’ὄψιν, ἀλλά τήν δικαίαν κρίσιν κρίνατε» (Ἰω. Ζ΄24) ἀνέλαβαν αὐτοκλήτως καθήκοντα εἰσαγγελικοῦ λειτουργοῦ, δικαστικοῦ συμβουλίου καί εἰς πρῶτον καί τελευταῖον βαθμόν δικαστηρίου καί ἀπεφάνθησαν: 

«Η δημόσια αυτή διαμαρτυρία μας δεν στοχεύει στην αποκατάσταση του π. Γεωργίου Δορμπαράκη στην ενορία του, κάτι που ο ίδιος άλλωστε μάς απέκλεισε υπό τις κρατούσες σήμερα συνθήκες. Αποσκοπεί όμως στη ευαισθητοποίηση του πληρώματος της Εκκλησίας, του ιερού κλήρου, αλλά και των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών απέναντι σε φαινόμενα αυθαιρεσίας και εξουσιαστικής βίας, τα οποία (περιττό να το τονίσουμε) δεν γίνονται πλέον ανεκτά από τους πιστούς όπως στο παρελθόν. Ιδίως μεσω της θεολογικής ανανέωσης των τελευταίων δεκαετιών έγινε φανερό πλέον πως τέτοιες πρακτικές υποσκάπτουν αυτή καθ’ εαυτή την φύση της Εκκλησίας και του σωστικού μηνύματός της. 
Η ευχή και η προσευχή μας είναι να χρειάζονται στο εξής όλο και λιγώτερες παρεμβάσεις οι οποίες θα στοχεύουν στο να εμποδίσουν και να αναιρέσουν ενέργειες που διαταράσσουν την Εκκλησία και παραχαράσσουν το ορθόδοξο φρόνημα». (Διαμαρτυρία γιά μιά ἐπισκοπική αὐθαιρεσία).

Κυριακή, 27 Ιανουαρίου 2013

Τ. Κουράκης: Ο ΣΥΡΙΖΑ εγγυάται τη μισθοδοσία του κλήρου


Διευκρινίσεις για την άποψη που διατύπωσε σε συνέδριο στη Θεσσαλονίκη σχετικά με τη μισθοδοσία των ιερέων δίνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  T. Kουράκης, ο οποίος παράλληλα κατηγορεί τη ΝΔ για διαστρέβλωση των θέσεων του κόμματός του και για υποκρισία, ενώ σημειώνει ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης εγγυάται, σε κάθε περίπτωση, τη μισθοδοσία των ιερέων.
  
Ο κ. Κουράκης αναφέρθηκε σε ισχύοντα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, τη Γερμανία, την Γαλλία, την Ιταλία, την Ισπανία και την Ιρλανδία και υπογραμμίζει ότι στην ίδια ομιλία του έκανε λόγο για εξαντλητικό διάλογο με την εκκλησία, ενώ τονίζει ότι θέση του ΣΥΡΙΖΑ, όπως εκφράστηκε από τον ίδιο και τον γραμματέα του κόμματος είναι ότι σε κάθε περίπτωση, το κόμμα του εγγυάται τη μισθοδοσία του κλήρου, ανεξάρτητα από τη λύση που θα επιλεγεί. 

  
Οι δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη για την φορολόγηση όσων δηλώνουν Χριστιανοί Ορθόδοξοι, προκαλούν έκπληξη, προβληματισμό και δικαιολογημένο αναβρασμό, αναφέρει ανακοίνωση από το Γραφείο Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, σχετικά με τις δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Τάσου Κουράκη, για την επιβολή ειδικού φόρου σε όσους δηλώνουν Χριστιανοί.
 

Ο Σύριζα και οι Ιερείς


ΤΙ ΕΙΠΕ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ Α.Π.Θ. «ΕΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ» Ο ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ Τ.ΚΟΥΡΑΚΗΣ, ΕΚΦΡΆΖΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΈΣ ΑΛΛΆ ΚΑΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ...

...ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΤΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ-ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΙΣΘΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΙΕΡΕΩΝ...


ΔΕΊΤΕ ΤΟ VIDEO:

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ


Στις 9 Ιανουαρίου 2013 αναρτήθηκε στο διαδίκτυο (http://www.amen.gr/article11916) έκκληση 26 πιστών χριστιανών προς όλα τα εμπλεκόμενα στην υπόθεση της Ιεράς Μονής Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου μέρη, στην οποία με σεβασμό παρακαλούσαν να καταβληθή κάθε προσπάθεια για να θεραπευθή το πρόβλημα και να μην οδηγηθούμε σε σχίσμα. 
Ένας εκ των υπογραψάντων ήταν και ο πρωτοπρεσβύτερος της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς π. Γεώργιος Δορμπαράκης, φιλόλογος και θεολόγος, κληρικός έγκριτος και αξιοσέβαστος, με πλούσια ποιμαντική και συγγραφική δραστηριότητα. 
Στις 11 του μηνός αναγράφηκε στο διαδίκτυο (http://panagiotisandriopoulos.blogspot.gr/2013/01/blog-post_11.html) ότι ο Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ απαίτησε (δι’ άλλου προσώπου) από τον π. Γεώργιο, την επόμενη κιόλας μέρα της ανάρτησης, να αναζητήσει άλλη Μητρόπολη διότι ετόλμησε να συνυπογράψει την έκκληση. Κάποιοι εξ ημών επικοινωνήσαμε με τον π. Γεώργιο και μας επιβεβαίωσε την είδηση. Παρά το γεγονός ότι τυπικά εμφαίνεται σαν αίτημά του να λάβει απολυτήριο, η αλήθεια είναι ότι εξαναγκάστηκε να το κάνει επειδή του ζητήθηκε και για να μην παραμείνει υπό την σοβαρή δυσμένεια του μητροπολίτη. 
Το μυαλό μας αδυνατεί να συλλάβει το νόημα μιάς τέτοιας απόφασης. Διώκεται στην Εκκλησία μας η ελευθερία της γνώμης; Μήπως έχει ποινικοποιηθή η ειρηνευτική πρωτοβουλία και έκκληση; Με ποιά λογική τιμωρείται ένας ανεπίληπτος και υποδειγματικός κληρικός επειδή συμμετείχε σε μια ευγενική δημόσια έκκληση για ένα χρόνιο πρόβλημα που πληγώνει την Εκκλησία; Πώς είναι δυνατόν να στερούνται τόσοι χριστιανοί τον ποιμένα τους με μια αιφνίδια απόφαση του μητροπολίτη, χωρίς έστω μια προσωπική ακρόαση προηγουμένως; Ο γνωστός ανά το πανελλήνιο για το εκκλησιαστικό του φρόνημα π. Γεώργιος Δορμπαράκης προφανώς μοιράστηκε στην έκκληση μαζί με άλλους την κοινή αγωνία εξ αιτίας της ποιμαντικής του συνειδήσεως. Πολύ συχνά Έλληνες Ορθόδοξοι κληρικοί παρεμβαίνουν στα δημόσια πράγματα, ακόμη και στα εκκλησιαστικά, με γραπτό λόγο ή στα ηλεκτρονικά μέσα, ενίοτε με τρόπο λιγώτερο συγκρατημένο και ευγενικό από την συγκεκριμένη έκκληση, χωρίς όμως να εκφράσουν κάποια ενόχληση οι Ιεράρχες μας- και πολύ ορθά. 

Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

Δωρεάν κολατσιό για 250.000 μαθητές από τον Φεβρουάριο


Αρχίζει τον επόμενο μήνα η διανομή καθημερινά κολατσιού για 250.000 μαθητέςτης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με πόρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Όπως ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλοςσύντομα θα δοθεί προσωρινή λύση στο πρόβλημα του υποσιτισμού παιδιών που έχει παρατηρηθεί σε πολλά σχολεία, καθώς εγκρίθηκε κονδύλι 60 εκατ. ευρώ από την ΕΕ, όπως είχε συμφωνηθεί στις Βρυξέλλες τον περασμένο Δεκέμβριο.
Με το ποσό αυτό θα εξασφαλιστεί το καθημερινό κολατσιό 250.000 μαθητών από τον Φεβρουάριο και μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους. Οπως διευκρινίστηκε, το κολατσιό θα περιλαμβάνει τοστ, γάλα ή χυμό και φρούτο.

Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Η ΦΟΒΕΡΑ ΑΙΡΕΣΙΣ ΤΩΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΙΑΝΩΝ


Ἀδελφοί μου καί παιδιά μου,

Μεταξὺ τῶν συγχρόνων αἱρέσεων, ποὺ δραστηριοποιοῦνται ἔντονα στὴν Ἑλλάδα καὶ στὴν πόλη μας, εἶναι ἡ αἵρεση τῶν Πεντηκοστιανῶν. Ἐπειδὴ καὶ αὐτοί, ὅπως ὅλοι οἱ αἱρετικοί, κατὰ τὸν ἅγιο Χρυσόστομο, «συσκοτίζουν τὴν ἀλήθεια» , καὶ «πάντοτε σὲ αὐτὴν προσκολλοῦν ὕπουλα τὴν πλάνη, βάφοντας ἐξωτερικὰ τὰ πολλὰ κίβδηλα ὁμοιώματα τῆς ἀληθείας, ὥστε μὲ εὐχέρεια νὰ παίρνουν μὲ τὸ μέρος τους ὅσους εὔκολα ἐξαπατῶνται» , θεωροῦμε ἐπιβεβλημένη τὴν ὀφειλὴ νὰ ἐνημερώσουμε τὰ πιστὰ τέκνα τῆς Ἱερᾶς μας Μητροπόλεως γιὰ τὶς βασικὲς πλάνες τῶν Πεντηκοστιανῶν, ὥστε αὐτὰ μὲν νὰ τὰ προφυλάξουμε, τὰ δὲ θύματα τῆς αἱρέσεως νὰ τὰ προβληματίσουμε.
 
Ἡ ἱστορική τους ἀφετηρία ἀρχίζει στίς ἀρχές τοῦ 20οῦ αἰώνα στίς ΗΠΑ καί γρήγορα διαδόθηκε στόν ὑπόλοιπο κόσμο. Πρόκειται γιά μιά ἀπό τίς πλέον πολυάριθμες αἱρετικές κινήσεις τοῦ 20οῦ αἰώνα, ἡ ὁποία ἔχει βασικό γνώρισμά της, ἐκτός ἀπό τήν πολυδιάσπαση, καί ἔντονα ἐνθουσιαστικά καί ἐκστατικά στοιχεῖα, τά ὁποῖα ἐμπεριέχονται στή διδασκαλία της καί τή λατρεία της.
 
Αὐτό τό γεγονός, σέ συνδυασμό μέ τόν ἰσχυρισμό τους ὅτι στό χῶρο τους ἔχουν τήν ἐπανεμφάνιση χαρισμάτων πού ἔπαυσαν νά ὑπάρχουν στόν ὑπόλοιπο χριστιανικό κόσμο, ἔγιναν ἀφορμή, ἡ Πεντηκοστιανή κίνηση νά δεχθεῖ αὐστηρότατη κριτική καί νά χαρακτηριστεῖ ὡς αἱρετική καί ἀπό κινήσεις τοῦ προτεσταντικοῦ χώρου ἀπό τόν ὁποῖο προῆλθε.
 

Τρίτη, 22 Ιανουαρίου 2013

Τιμή για την ελληνορθόδοξη κοινότητα των ΗΠΑ


Συγκεκριμένα βήματα και αποτελέσματα για τα θέματα ελληνικού ενδιαφέροντος αναμένει ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Δημήτριος, κατά τη δεύτερη τετραετία του Μπαράκ Ομπάμα στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής, ο οποίος εκπροσώπησε την Ομογένεια στις εκδηλώσεις για την ορκωμοσία, δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον πρόεδρο Ομπάμα, τον αντιπρόεδρο Μπάιντεν, την υπουργό Εξωτερικών Χίλαρι Κλίντον, γερουσιαστές και βουλευτές, τονίζοντας ότι «όλοι μιλούν με σεβασμό και αγάπη για την Ελλάδα».
 
Στην ερώτησή μας, τι αναμένει η Ελληνοαμερικανική κοινότητα και γενικότερα ο Ελληνισμός από τη δεύτερη τετραετία Ομπάμα στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών, ο Προκαθήμενος της Ελληνορθόδοξης Εκκλησίας στην Αμερική ανέφερε ότι «τουλάχιστον, προσδοκούμε να υπάρξει ένα πρώτο διερευνητικό βήμα για όλα τα θέματά μας. Δηλαδή, μια κατάσταση που θα δημιουργήσει αποτέλεσμα, που θα οδηγήσει σε σωστές και δίκαιες λύσεις. Ως τώρα», τόνισε ο κ. Δημήτριος, «έχουμε σημαντικές και συνεχείς επαφές και είμαστε αδιάλλακτοι στην επιμονή μας όταν πρόκειται για θέματα αξιών και αρχών. Όλα αυτά τα χρόνια όμως, είμαστε αποδέκτες καλών προθέσεων και ενεργειών, αλλά δεν έχουμε δει μεγάλα αποτελέσματα και επιλύσεις προβλημάτων. Βέβαια, θα πρέπει να πούμε ότι σ' ένα σημείο υπήρξαν βελτιώσεις, ενώ έχουμε αποφύγει και τα χειρότερα».

Συνοψίζοντας, επισήμανε ότι «έχουμε, επομένως, αποτροπή του χειρότερου και ελπίδα για το καλύτερο. Θα προσπαθήσουμε και ελπίζουμε για συγκεκριμένα αποτελέσματα. Με άλλα λόγια, θα επιδιώξουμε στη δεύτερη τετραετία Ομπάμα-Μπάιντεν τη μετατροπή των καλών προθέσεων σε ενέργειες που θα φέρουν αποτελέσματα. Αυτή είναι η προοπτική μας. Πόσο αισιόδοξοι μπορεί να είμαστε; Προσωπικά, είμαι αισιόδοξος. Είμαι γεμάτος ελπίδα».

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Η Ιστιαία τίμησε τον Άγιο Αθανάσιο


H πόλη της Ιστιαίας πανηγύρισε τον Πολιούχο της Άγιο Αθανάσιο την Πέμπτη 17 και την Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2013, στον ομώνυμο Ιερό Ναό, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χαλκίδος, Ιστιαίας και Βορείων Σποράδων κ. Χρυσοστόμου.
 
Το απόγευμα εψάλη ο Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Μητροπολίτου κ. Χρυσοστόμου, ενώ τον θείο λόγο κήρυξε ο εξ Ιστιαίας Διάκονος π. Νεκτάριος Ευγενικός.
 
Ανήμερα της πανηγύρεως προεξήρχε της Θ. Λειτουργίας ο Μητροπολίτης κ. Χρυσόστομος, ενώ τον θείο λόγο κήρυξε ο Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως, Αρχιμ. Νικόδημος Ευσταθίου.
 
Αμέσως μετά ξεκίνησε η Ιερά Λιτανεία της Εικόνος του Πολιούχου Αγίου Αθανασίου με την συμμετοχή του Ιερού Κλήρου της Περιφερείας, των Αρχών και του πιστού Λαού.
 

Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2013

Προφητείες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού


Από το βιβλίο "Κοσμάς ο Αιτωλός" του Μητροπολίτη Φλωρίνης Αυγ. Καντιώτη, εκδ. Ορθοδόξου Ιεραποστολικής Αδελφότητας "Ο Σταυρός"

1. "Αυτό μια μέρα θα γίνει Ρωμαίικο και καλότυχος όποιος ζήσει σε κείνο το βασίλειο."
(Συνήθιζε να λέγει εις διάφορα μέρη της υποδούλου Ελλάδος, τα οποία μετά ταύτα απηλευθερώθησαν)

2. "Ω ευλογημένο βουνό, πόσες ψυχές γυναικόπαιδα θα σώσεις όταν έλθουν τα χαλεπά χρόνια ! "
(Είπε την προφητείαν αυτήν εν Σιατίστη και αλλαχού αντικρύζων τα βουνά, τα οποία κατά τούς χρόνους της Ελληνικής Επαναστάσεως έγιναν κρησφύγετα των γυναικοπαίδων).

3. "Καλότυχοι σεις, οι οποίοι ευρέθητε εδώ πάνω εις τα ψηλά βουνά, διότι αυτά θα σας φυλάξουν από πολλά δεινά. Θα ακούτε και δεν θα βλέπετε τον κίνδυνο. Τρεις ώρες ή τρεις μέρες θα υποφέρετε."
(Ελέχθη εις την περιφέρειαν Σιατίστης)

4. "Το ποθούμενο θα γίνει στην τρίτη γενεά. Θα το ιδούν τα εγγόνια σας. "
(Ελέχθη εν Χειμάρρα - Η σπουδαιοτάτη αύτη προφητεία του Αγίου, η οποία έτρεφε την γλυκυτέραν ελπίδα του υποδούλου Γένους, έλαβε καταπληκτικήν επαλήθευσιν. Διότι οι χρόνοι της απελευθερώσεως του Έθνους είναι πράγματι η τρίτη γενεά από των χρόνων που προεφήτευσεν αυτήν ο Άγιος, καθόσον, ως γνωστόν, εκάστη γενεά υπολογίζεται εις 25 έτη)

5. "Θάρθη καιρός να σας πάρουν οι εχθροί σας και τη στάχτη από τη φωτιά, αλλά σεις να μην αλλάξετε την πίστη σας, όπως θα κάμνουν οι άλλοι. "
(Ελέχθη εν Σιατίστη)

6. Σας λυπάμαι για την περηφάνια, όπου έχετε. Το ποδάρι μου εδώ δεν θα ξαναπατήσει. Και εάν δεν αφήσετε αυτά τα πράγματα που κάνετε, την αυθαιρεσία και ληστεία, θα καταστραφείτε. Σε κείνο το κλαρί, που κρεμάτε τα σπαθιά σας, θαρθή μια μέρα που θα κρεμάσουν οι γύφτοι τα όργανά τους. "
(Ελέχθη εις το χωρίον Άγιος Δονάτος Σουλίου)

7. "Θάρθουν οι κόκκινοι σκούφοι κι ύστερα οι Άγγλοι επί 54 χρόνια, και κατόπιν θα γίνει Ρωμαίϊκο."
(Ελέχθη εν Κεφαλληνία περί της απελευθερώσεως της Επτανήσου - "Κόκκινοι σκούφοι" ονομάζονται οι Γάλλοι στρατιώται ως εκ του χρώματος των καλυμμάτων της κεφαλής κατά τούς ναπολεοντείους χρόνους. Η προφητεία αύτη εύρε καταπληκτικήν εκπλήρωσιν. Διότι μετά τούς Ενετούς εις την Επτάνησον εγκατεστάθησαν οι Γάλλοι, και μετά την αναχώρησιν τούτων ήλθον οι 'Aγγλοι, των οποίων η παραμονή διήρκεσε 54 έτη, δηλαδή όσα και προεφήτευσεν ο 'Aγιος. Το 1810 κατέλαβον ουσιαστικώς οι 'Aγγλοι την Επτάνησον (εκτός της Κερκύρας, η οποία παρεδόθη το 1815 εις τον Κάμπελλ), και το 1864 παρέδωκαν αυτήν εις την Ελλάδα.)

8. "Τα όρια του Ρωμαίικου θάνε η Βωβούσα (ο ποταμός Αώος) ".
(Ελέχθη εν Παλαιά 'Aρτη)

9. "Εκείθε θάρθη το Ρωμαίικο".
(Την προφητείαν ταύτην είπεν ο 'Aγιος εν Πρεβέζη δεικνύων το μέρος της Στερεάς, από το οποίον θα προήρχετο ο στρατός της ελευθερίας. Η προφητεία επραγματοποιήθη το 1912).

10. "Τα βάσανα είναι ακόμη πολλά. Θυμηθείτε τα λόγια μου · προσεύχεστε, ενεργείτε και υπομένετε στερεά. Έως ότου να κλείσει αυτή η πληγή του πλατάνου, το χωριό σας θάνε σκλαβωμένο και δυστυχισμένο".
(Ελέχθη εις Τσαραπλανά, το σημερινόν Βασιλικόν της Ηπείρου. Η πληγή του πλατάνου έκλεισε το 1912, έτος απελευθερώσεως της Ηπείρου)

11. "Πότε θαρθή το ποθούμενον; " ηρώτησαν τον 'Aγιον εις Τσαραπλανά της Ηπείρου. "Όταν σμίξουν αυτά", απήντησεν ο 'Aγιος δεικνύων δύο δενδρύλλια.
(Τα δενδρύλλια εμεγάλωσαν, επάχυναν και έσμιξαν το 1912)

12. "Το ποθούμενον θα έρθει όταν θαρθούν δύο πασχαλιές μαζί".
(Πράγματι το 1912 αι εορταί Ευαγγελισμού και Πάσχα συνέπεσαν)

13. "'Aμα κλείσει το δένδρον και κλεισθεί μέσα το παλούκι, τότε θα έλθει το ποθούμενον. Θα γίνει κάποιο σημάδι και να μη φοβηθήτε. Να πηγαίνετε βασίλεμα ηλιού σ' εκείνα τα βουνά (της Ομάλιας και της Μερόπης), όπου θα γλιτώσουν πολλές ψυχές. Μαζί σας μη πάρετε τίποτε, μόνον τις ψυχές σας να γλιτώσετε. Και δεν θα βαστάξει το κακό περισσότερο από 24 ώρες".

Κατάλογος Συγγραφέων Ελληνικής Πατρολογίας

Κέντρο Πατερικών Εκδόσεων 

 Κατάλογος συγγραφέων P.G. J.-P.Migne


Ακολουθεί ο κατάλογος των συγγραφέων του έργου Ελληνική Πατρολογία J.-P. Migne κατα χρονολογική σειρά και ανά τόμο. Κάνοντας κλικ επάνω στους υπογραμμισμένους τόμους μπορείτε να δείτε τα αναλυτικά περιεχόμενά τους και να κατεβάσετε τα διαθέσιμα κείμενα των αντίστοιχων Πατέρων.


1ος αιώνας

Τόμοι 3-4: Διονύσιος Αρεοπαγίτης (τα συγγράμματα αυτά ανήκουν στον 5ο ή 6ο αιώνα) και (στον τόμο 4) οι σχολιαστές του Μάξιμος Ομολογητής (7ος αιώνας, βλέπε και τόμους 90-91) και Γεώργιος Παχυμέρης (14ος αιώνας, βλέπε και τόμο 143)


2ος αιώνας

Τόμος 5: Ιγνάτιος ο ΘεοφόροςΠολύκαρπος ΣμύρνηςΕυάρεστος Πάπας Ρώμης,Αλέξανδρος Α' Πάπας Ρώμης, Σίξτος Α' Πάπας Ρώμης, Τελεσφόρος Πάπας ΡώμηςΥγίνοςΠάπας ΡώμηςΠίος Α' Πάπας ΡώμηςAνίκητος Α' Πάπας ΡώμηςΣωτήρ Πάπας Ρώμης,Ελευθέριος Πάπας Ρώμης, Μελίτων Σάρδεων, Παπίας Ιεραπόλεως, Κοδράτος Αθηνών,Αριστείδης φιλόσοφος, Αγρίππας Κάστωρ, Αρίστων Πελλαίος, Κλαύδιος ΑπολλινάριοςΙεραπόλεως, Ηγήσιππος, Πάνταινος, Ρόδων, Μάξιμος Ιεροσολύμων, Πολυκράτης Εφέσου,Θεόφιλος Καισαρείας Παλαιστίνης, Σεραπίων Αντιοχείας, Απολλώνιος Εφέσου, Βίκτωρ ΠάπαςΡώμης, Αρχαίος επίσκοπος Αφρικής



3ος αιώνας

Τόμος 10: Ζεφυρίνος πάπας Ρώμης, Γάιος πρεσβύτερος Ρωμαίος, Ιούλιος Αφρικανός,Κάλλιστος Α' πάπας ΡώμηςΟυρβανός πάπας ΡώμηςΠοντιανός πάπας ΡώμηςΑνθηρός πάπας ΡώμηςΦαβιανός πάπας Ρώμης, Αλέξανδρος Ιεροσολύμων, Ανατόλιος Λαοδικείας, Θεόγνωστος Αλεξανδρεύς, Πιέριος, Μαλχίων πρεσβύτερος Αντιοχείας, Ιππόλυτος Πόρτου,Γρηγόριος ΝεοκαισαρείαςΔιονύσιος Αλεξανδρείας, Μακάριος Μάγνης, Αρχέλαος Μεσοποταμίας, Πάμφιλος μάρτυς, Φιλέας Θμούεως, Θεωνάς Αλεξανδρείας

Τόμοι 11-15, 16Α-Γ, 17Ωριγένης 


4ος αιώνας

Τόμος 18: Μεθόδιος Πατάρων, Αλέξανδρος Λυκοπόλεως, Πέτρος Αλεξανδρείας, Αλέξανδρος Αλεξανδρείας, Ευστάθιος Αντιοχείας, Τίτος Βόστρων, Μάρκελλος Αγκύρας, Θεόδωρος Ηρακλείας

Τόμοι 19-24Ευσέβιος Παμφίλου 

Τόμος 33: Κύριλλος Α΄ Ιεροσολύμων, Πέτρος Β' Αλεξανδρείας, Τιμόθεος Αλεξανδρείας, Απολλινάριος Λαοδικείας, Ισαάκ εξ Ιουδαίων, Διόδωρος Ταρσού
Τόμος 34: Μακάριος Αιγύπτιος και Μακάριος Αλεξανδρεύς, Λαυσαϊκόν Παλλαδίου Ελενουπόλεως
Τόμος 35-37Γρηγόριος Ναζιανζηνός. Στον τόμο 36 περιλαμβάνονται και οι σχολιαστές του Ηλίας Κρήτης (8ος αιώνας βλέπε και στον τόμο 97), Νικήτας Σερρών (11ος αιώνας βλέπε και στον τόμο 127), Νόννος Πανοπολίτης (5ος αιώνας, βλέπε και στον τόμο 43), Βασίλειος Καισαρείας ο νεώτερος (10ος αιώνας, βλέπε και στον τόμο 111) και ένας ανώνυμος.

Τόμος 38: Γρηγόριος Ναζιανζηνός και οι σχολιαστές του Κοσμάς Ιεροσολυμίτης (8ος αιώνας βλέπε και στον τόμο 98), Νικήτας Δαυΐδ (9ος αιώνας βλέπε και στον τόμο 105) και ένας ανώνυμος, Καισάριος

Τόμος 40: Φίλων Καρπασίου, Αστέριος Αμασείας, Νεμέσιος Εμέσης, Ιερώνυμος, έλλην, Ωρσίσιος, Σεραπίων Θμούεως, ΠαχώμιοςΆγιος Αντώνιος ο Μέγας, Θεόδωρος αββάς, Ησαΐας αββάς, Ευάγριος Ποντικός


5ος αιώνας

Τόμοι 41-42: Επιφάνιος Κύπρου 

Τόμος 43: Επιφάνιος Κύπρου και Νόννος Πανοπολίτης (βλέπε και στον τόμο 36)

Τόμοι 44-46: Γρηγόριος Νύσσης 

Τόμος 64: Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Μελέτιος μοναχός

Τόμος 65: Σεβηριανός Γαβάλων, Θεόφιλος Αλεξανδρείας, Παλλάδιος Ελενουπόλεως,ΦιλοστόργιοςΑττικός Κωνσταντινουπόλεως, Πρόκλος Κωνσταντινουπόλεως, Φλαβιανός Κωνσταντινουπόλεως, Μάρκος Ερημίτης, Μάρκος Διάδοχος Φωτικής, Μάρκος διάκονος

Τόμος 66: Θεόδωρος Μοψουεστίας, Συνέσιος Πτολεμαΐδος, Αρσένιος Ερημίτης

Τόμος 67: Σωκράτης Σχολαστικός, Ερμείας Σωζόμενος Σαλαμίνιος

Τόμος 77: Κύριλλος Αλεξανδρείας, Θεόδοτος Αγκύρας, Παύλος Εμέσης, Ακάκιος Βερροίας, Ιωάννης Αντιοχείας, Μέμνων Εφέσου, Ακάκιος Μελιτηνής, Βαβύλας Εδέσσης, Φίρμος Καισαρείας Καππαδοκίας, Αμφιλόχιος Σίδης

Τόμος 79: Νείλος αββάς, Υπερέχιος αββάς

Τόμος 85: Βασίλειος Σελευκείας, Ευθάλιος διάκονος, Ιωάννης Καρπάθιος, Ευδοκία Αυγούστα, Αινείας Γαζαίος, Ζαχαρίας Μυτιλήνης, Γελάσιος Κυζικηνός, Θεότιμος Τόμιος ο νεώτερος, Αμμώνιος πρεσβύτερος Αλεξανδρείας, Ανδρέας Σαμοσάτων, Γεννάδιος Κωνσταντινουπόλεως, Κυντιανός Αρκουλιανών, Κάνδιδος Ίσαυρος, Αντίπατρος Βόστρων, Δαλμάτιος Κυζίκου, Τιμόθεος Βηρυτού, Ευστάθιος Βηρυτού

6ος αιώνας

Τόμος 86ΑΤιμόθεος Κωνσταντινουπόλεως, Ιωάννης Μαξέντιος, Θεόδωρος Αναγνώστης, Προκόπιος πρεσβύτερος Τύρου, Θεόδωρος Σκυθοπόλεως, Τιμόθεος πρεσβύτερος Ιεροσολύμων, Τιμόθεος πρεσβύτερος Αντιοχείας, Τιμόθεος Γ' Αλεξανδρείας, Θεοδόσιος Αλεξανδρείας, Ευσέσιος Αλεξανδρείας, Ευσέβιος Εμέσης, Γρηγέντιος Τάφρων, Επιφάνιος Κωνσταντινουπόλεως, Επιφάνιος Κύπρου ο νεώτερος, Ισαάκ Νινευΐ ο Σύρος, Βαρσανούφιος αββάς, Ευστάθιος μοναχός, Ιουστινιανός αυτοκράτωρ, Αγαπητός διάκονος Κωνσταντινουπόλεως, Λεόντιος Βυζάντιος

Τόμος 86Β: Λεόντιος Βυζάντιος, Εφραίμ Αντιοχείας, Παύλος Σιλεντάριος, Ευτύχιος Κωνσταντινουπόλεως, Ευάγριος Σχολαστικός, Ευλόγιος Αλεξανδρείας, Συμεών ο Θαυμαστορείτης. Οι επόμενοι ανήκουν στον 7ο αιώνα: Ζαχαρίας Ιεροσολύμων, Μόδεστος Ιεροσολύμων, Ιόβιος μοναχός, Ερέχθιος Αντιοχείας της Πισιδίας, Πέτρος Λαοδικείας

Τόμος 87Α-Β: Προκόπιος ο Γαζαίος

Τόμος 87Γ: Προκόπιος ο Γαζαίος, Αλέξανδρος μοναχός. Οι επόμενοι ανήκουν στον 7ο αιώνα: Ιωάννης Μόσχος, Σωφρόνιος Ιεροσολύμων

Τόμος 88: Κοσμάς Ινδικοπλεύστης, Κωνσταντίνος διάκονος Κωνσταντινουπόλεως, Διάλεκτοι Φωτεινού μανιχαίου και Παύλου χριστιανού, Ιωάννης της Κλίμακος, Αγαθίας Μυριναίος, Δωρόθεος αρχιμανδρίτης, Γρηγόριος Αντιοχείας, Ιωάννης Κωνσταντινουπόλεως ο Νηστευτής

Τόμος 89: Αναστάσιος Σιναΐτης Αντιοχείας, Αναστάσιος Αντιοχείας ο νεώτερος, Αναστάσιος Θεουπόλεως. Οι επόμενοι ανήκουν στον 7ο αιώνα: Αναστάσιος αββάς, Αναστάσιος Δ' Αντιοχείας, Αναστάσιος πρεσβύτερος, Αντίοχος μοναχός


7ος αιώνας

Τόμος 90: Μάξιμος ο Ομολογητής    (βλέπε και τόμο 4)

Τόμος 91: Μάξιμος ο Ομολογητής (βλέπε και τόμο 4), Θαλάσσιος αββάς, Θεόδωρος πρεσβύτερος Ραϊθού

Τόμος 92: Χρονικόν Πασχάλιον, Γεώργιος Πισίδης

Τόμος 93: Ολυμπιόδωρος, Ησύχιος Ιεροσολύμων, Λεόντιος Νεαπόλεως, Λεόντιος Δαμασκηνός


8ος αιώνας


Τόμος 96: Ιωάννης Δαμασκηνός, Ιωάννης Κωνσταντινουπόλεως, Ιωάννης Νικαίας, Ιωάννης πρεσβύτερος Ευβοίας

Τόμος 97: Ηλίας Κρήτης (βλέπε και στον τόμο 36), Θεόδωρος Αβουκαράς. Οι επόμενοι ανήκουν στον 7ο αιώνα: Ιωάννης Μαλάλας, Ανδρέας Κρήτης, Γρηγόριος Ακραγαντίνων.

Τόμος 98: Γερμανός Κωνσταντινουπόλεως, Κοσμάς Ιεροσολυμίτης (βλέπε και στον τόμο 38), ανώνυμος, Πανταλέων διάκονος Κωνσταντινουπόλεως, Αδριανός συγγραφεύς, Επιφάνιος διάκονος Κατάνης, Παχώμιος μοναχός, Φιλόθεος μοναχός, Ταράσιος Κωνσταντινουπόλεως


9ος αιώνας

Τόμος 100Νικηφόρος Κωνσταντινουπόλεως, Στέφανος διάκονος Κωνσταντινουπόλεως, Προκόπιος διάκονος και χαρτοφύλαξ, Γρηγόριος Δεκαπολίτης, Χριστοφόρος Αλεξανδρείας,Μεθόδιος Κωνσταντινουπόλεως, Γεώργιος Νικομηδείας

Τόμος 104: Φώτιος Κωνσταντινουπόλεως, Πέτρος Σικελιώτης, Βαρθολομαίος Εδεσηνός

Τόμος 105: Νικήτας Δαυΐδ Παφλαγών (βλέπε και στον τόμο 38), Νικήτας Βυζάντιος, Θεόγνωστος μοναχός, ανώνυμος, Ιωσήφ υμνογράφος


10ος αιώνας

Τόμος 106: Ιώσηπος χριστιανός, Νικηφόρος φιλόσοφος, Ανδρέας Καισαρείας Καππαδοκίας (ανήκει στο 5ο αιώνα), Αρέθας Καισαρείας Καππαδοκίας, Ιωάννης γεωμέτρης, Κοσμάς βεστίτωρ, Λέων πατρίκιος, Αθανάσιος Κορίνθου

Τόμος 108: Θεοφάνης Ομολογητής, ανώνυμος, Λέων γραμματικός (βλέπε και στον τόμο 120), Αναστάσιος βιβλιοθηκάριος

Τόμος 109: ανώνυμος Συνεχιστής Θεοφάνους, Ιωάννης Ιεροσολυμίτης, Ιωάννης Καμηνιάτης, Δημήτριος Κυδώνης (ανήκει στον 14ο αιώνα), Συμεών μάγιστρος και λογοθέτης, Γεώργιος μοναχός (βλέπε και στον τόμο 111), Ιωσήφ Γενέσιος

Τόμος 110: Γεώργιος μοναχός ο αμαρτωλός

Τόμος 111: Νικόλαος Κωνσταντινουπόλεως, ανώνυμος, Βασίλειος Νέων Πατρών, Βασίλειος Καισαρείας ο νεώτερος (βλέπε και στον τόμο 36), Γρηγόριος πρεσβύτερος Καισαρείας, ανώνυμος, Λέων γραμματικός, ανώνυμος, Μωυσής Βαρ-Σεφάς, Θεόδωρος Δαφνοπάτης, Νικηφόρος πρεσβύτερος Κωνσταντινουπόλεως, Ευτύχιος Αλεξανδρείας, Γεώργιος μοναχός (βλέπε και στον τόμο 109)

Τόμος 113: Κωνσταντίνος πορφυρογέννητος, Ιεροκλής γραμματικός, Δέξιππος Αθηναίος (4ος αιώνας), Ευνάπιος Σαρδιανός (5ος αιώνας), Πέτρος πατρίκιος και μάγιστρος (6ος αιώνας), Πρίσκος ρήτωρ και σοφιστής (5ος αιώνας), Μάλχος Φιλαδελφεύς (5ος αιώνας), Μένανδρος προτίκτωρ (6ος αιώνας), Θεοφύλακτος (7ος αιώνας), Άγιος Νίκων, Θεοδόσιος μοναχός

Τόμος 114-6: Συμεών ο Μεταφραστής

Τόμος 117: Βασίλειος πορφυρογέννητος ο νέος, Λέων διάκονος, Νικηφόρος Φωκάς βασιλεύς, Ιππόλυτος Θηβαίος, Ιωάννης Γεωργίδης, Ιγνάτιος διάκονος, Νείλος έπαρχος, Χριστοφόρος ασηκρίτης, Μιχαήλ αμαρτωλός, ανώνυμος, Σουΐδας

Τόμος 118: Οικουμένιος Τρίκκης

Τόμος 119: Οικουμένιος Τρίκκης, Κανονικόν Εκκλησιαστικόν Δίκαιον των Γραικο-Ρωμαίων (συνοδικές και πατριαρχικές αποφάσεις και διατάξεις των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως (4ος-14ος αιώνας): Νεκταρίου, Ιωάννου του Χρυσοστόμου, Γενναδίου, Ταρασίου, Νικηφόρου, Νικολάου Α', Σισινίου, Σεργίου, Αλεξίου, Μιχαήλ Α' Κηρουλαρίου, Ιωάννου Η' Ξιφιλίνου, Ευστρατίου, Νικολάου Γ', Λέοντος Στυπή, Αρσενίου, Νικολάου Δ' Μουζάλωνος, Θεοδότου Β', Κωνσταντίνου Δ' Λειχούδη, Λουκά του Χρυσοβέργη, Μιχαήλ Γ' Θεοδοσίου Α', Γεωργίου Β' Ξιφιλίνου, Ιωάννου Ι' Καματηρού, Γερμανού Β', Μανουήλ Β', Φιλοθέου και αγνώστων, και άλλων επισκόπων και συγγραφέων: Βασιλείου Αχριδηνού, Νικήτα Ηρακλείας, Δημητρίου Χωματειανού, Ιωάννου Κίτρου, Ηλιού Κρήτης, Νικηφόρου χαρτοφύλακος, Νικήτα Θεσσαλονίκης, Ιωάννου Ζωναρά, Θεοδώρου Βαλσαμώνος, Πέτρου χαρτοφύλακος, Δημητρίου Κυζίκου, Βασιλείου Θεσσαλονίκης, Ματθαίου μοναχού, Μιχαήλ Χούμνου Θεσσαλονίκης)


11ος αιώνας

Τόμος 120: ανώνυμος, Θεόδωρος Ικονίου, Λέων πρεσβύτερος, Λέων γραμματικός (βλέπε και στον τόμο 108), Ιωάννης πρεσβύτερος, Επιφάνιος μοναχός και πρεσβύτερος, Αλέξιος Κωνσταντινουπόλεως, Δημήτριος Κυζίκου, Συμεών ο νέος θεολόγος, Νικήτας χαρτοφύλαξ,Μιχαήλ Κηρουλάριος, Σαμωνάς Γάζης, Λέων Αχρίδων, Νικήτας Στηθάτος, Ιωάννης Ευχαΐτων,Ιωάννης Ξιφιλίνος, Ιωάννης διάκονος Κωνσταντινουπόλεως

Τόμος 122: Γεώργιος Κεδρηνός, Ιωάννης Σκαλίτζης κουροπαλάτης, Μιχαήλ Ψελλός

Τόμοι 123-6: Θεοφύλακτος Βουλγαρίας

Τόμος 127: Νικηφόρος Βρυέννιος, Κωνσταντίνος Μανασσής, Νικόλαος Γ' Γραμματικός, Λουκάς αββάς Κρυπτοφέρρης, Νίκων μοναχός, Αναστάσιος Καισαρείας Παλαιστίνης, Νικήτας Σερρών (βλέπε και στον τόμο 36), Ιάκωβος μοναχός. Οι επόμενοι ανήκουν στον 12ο αιώνα: Φίλιππος Σολιτάριος, Ιώβ μοναχός, Πέτρος Χρυσολάνος, Αλέξιος Κομνηνός αυτοκράτωρ, Ειρήνη Αυγούστα, Ηλίας πρεσβύτερος, Νικηφόρος Βοτανειάτης, Νικήτας Σίδης


12ος αιώνας

Τόμος 128-130: Ευθύµιος Ζιγαβηνός

Τόμος 131: Ευθύµιος Ζιγαβηνός, Άννα Κομνηνή

Τόμος 132: Θεοφάνης Κεραμεύς, Νείλος Δοξαπατρής, Ιωάννης Αντιοχείας, Ιωάννης Β' ο Κομνηνός, Ισαάκ καθολικός Αρμενίας

Τόμος 133: Αρσένιος Φιλοθεΐτης, Θεωριανός, Ιωάννης Κίνναμος, Μανουήλ Κομνηνός αυτοκράτωρ, Αλέξιος Κομνηνός ο Β' αυτοκράτωρ, Ανδρόνικος Κομνηνός αυτοκράτωρ, Ιωάννης φωκάς, Επιφάνιος ο Αγιοπολίτης, Περδίκος πρωτονοτάριος, ανώνυμος, Θεόδωρος Πρόδρομος

Τόμος 134: Ιωάννης Ζωναράς

Τόμος 135: Ιωάννης Ζωναράς, Γεώργιος Ξιφιλίνος, Ισαάκιος Β' Άγγελος αυτοκράτωρ, Νεόφυτος ο έγκλειστος, Ιωάννης Χηλάς, Νικόλαος Μεθώνης, Ευστάθιος Θεσσαλονίκης

Τόμος 136: Ευστάθιος Θεσσαλονίκης, Αντώνιος μοναχός (Μέλισσα)


13ος αιώνας

Τόμοι 137-8: Θεόδωρος Βαλσαμών

Τόμος 139: Ισίδωρος Θεσσαλονίκης, Νικήτας Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Κίτρου, Μάρκος Αλεξανδρείας, Ιωήλ χρονογράφος, Νικήτας Χωνιάτης (Ακομινάτος)

Τόμος 140: Νικήτας Χωνιάτης, Ανώνυμος Έλληνας, Μιχαήλ Ακομινάτος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, Θεόδωρος Αλανίας, Μανουήλ μέγας ρήτωρ, Πανταλέων διάκονος, Μανουήλ Χαριτόπουλος, Γερμανός Β' Κωνσταντινουπόλεως, Μανουήλ Β' Κωνσταντινουπόλεως, Μιχαήλ Χούμνος, Θεόδωρος Δούκας Λάσκαρις, Μεθόδιος μοναχός, Νικηφόρος Β' Κωνσταντινουπόλεως, Κωνσταντίνος Ακροπολίτης, Αρσένιος Αυτωρειανός, Γεώργιος Ακροπολίτης, Θεόδωρος Β΄ Λάσκαρης, Νικηφόρος Χούμνος

Τόμος 141: Ιωάννης Βέκκος, Κωνσταντίνος Μελιτηνιώτης, Γεώργιος Μετοχίτης

Τόμος 142: Γρηγόριος Κωνσταντινουπόλεως ο Κύπριος, Αθανάσιος Κωνσταντινουπόλεως, Νικηφόρος Βλεμμύδης


14ος αιώνας

Τόμος 143: Εφραίμιος χρονογράφος, Θεόληπτος Φιλαδελφείας, Γεώργιος Παχυμέρης (βλέπε και τόμο 4)

Τόμος 144: Γεώργιος Παχυμέρης (βλέπε και τόμο 4), Θεόδωρος Μετοχίτης, Ματθαίος Βλάσταρις

Τόμος 145: Ματθαίος Βλάσταρις, Θωμάς μάγιστρος, Νικηφόρος Κάλλιστος Ξανθόπουλος

Τόμος 146: Νικηφόρος Κάλλιστος Ξανθόπουλος

Τόμος 147: Νικηφόρος Κάλλιστος Ξανθόπουλος, Κάλλιστος πατριάρχης, Κάλλιστος Τηλικούδης, Κάλλιστος Καταφυγιώτης, Νικηφόρος μοναχός, Μάξιμος Πλανούδης

Τόμος 148: Νικηφόρος Γρηγοράς

Τόμος 149: Νικηφόρος Γρηγοράς, Νείλος Καβάσιλας, Θεόδωρος Μελιτηνιώτης, Γεώργιος Λαπιθάς

Τόμος 150: Κωνσταντίνος Αρμενόπουλος, Μακάριος Χρυσοκέφαλος, Ιωάννης Καλέκας, Θεοφάνης Νικαίας, Νικόλαος Καβάσιλας, Γρηγόριος Παλαμάς

Τόμος 151: Γρηγόριος Παλαμάς, Γρηγόριος Ακίνδυνος, Βαρλαάμ Καλαβρός

Τόμος 152: Μανουήλ Καλέκας, Ιωάννης Κυπαρισσιώτης, Ματθαίος Ασάνης Καντακουζηνός, συνοδικές και πατριαρχικές αποφάσεις και διατάξεις των Πατριαρχών Κωνσταντινουπόλεως (1310-1372): Ιωάννου του Γλυκέος, Ησαΐου, Ιωάννου Καλέκα, Ισιδώρου, Καλλίστου και Φιλοθέου

Τόμος 153: Ιωάννης Στ' Καντακουζηνός

Τόμος 154: Ιωάννης Στ' Καντακουζηνός, Φιλόθεος Κόκκινος, Δημήτριος Κυδώνης, Μάξιμος Χρυσοβέργης, Φιλόθεος Σηλυβρίας


15ος αιώνας

Τόμος 155: Συμεών Θεσσαλονίκης

Τόμος 156: Μανουήλ Χρυσολωράς, Ιωάννης Κανανός, Μανουήλ Β΄ Παλαιολόγος, Ιωάννης αναγνώστης, Γεώργιος Φραντζής

Τόμος 157: Γεώργιος Κωδηνός Κουροπαλάτης, Ιωάννης Δούκας

Τόμος 158: Μιχαήλ Γλυκάς, Ιωάννης διάκονος Αδριανουπόλεως, Ησαΐας Κύπριος, Ιλαρίων μοναχός, Ιωάννης Αργυρόπουλος, Θεόδωρος Αγαλλιανός, Ιωσήφ Β' Κωνσταντινουπόλεως, Ιώβ αμαρτωλός, Βαρθολομαίος Ιαννός, Νικόλαος Βάρβαρος, ανωνύμου Διήγησις περί του βίου του Μωάμεθ

Τόμος 159: Λαόνικος Χαλκοκονδύλης, Λεονάρδος Χίος, Ισίδωρος καρδινάλιος, Ιωάννης Πλουσιαδηνός, Ιωσήφ Μεθώνης

Τόμος 160: Γρηγόριος Μελισσηνός, Γεννάδιος Σχολάριος, Γεώργιος Γεμιστός ή Πλήθων, Ματθαίος Καμαριώτης, Μάρκος ευγενικός Εφέσου, Νικόλαος Ε' πάπας Ρώμης

Τόμος 161: Βησσαρίων Νικαίας, Γεώργιος Τραπεζούντιος, Κωνσταντίνος Λάσκαρις, Θεόδωρος Γαζής, Ανδρόνικος Κάλλιστος, Νεαραί διατάξεις αυτοκρατόρων (1220-1451) (Θεόδωρος Α' Λάσκαρις, Ιωάννης Γ' Δούκας Βατάτζης, Μιχαήλ Η' Παλαιολόγος, Ανδρόνικος Β' Παλαιολόγος, Ανδρόνικος Γ' Παλαιολόγος, Ιωάννης Ε' Παλαιολόγος, Ιωάννης Στ' Καντακουζηνός, Μανουήλ Β' Παλαιολόγος, Κωνσταντίνος ΙΑ' Παλαιολόγος)





______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτησεων ιστολογίου