Τρίτη 7 Ιανουαρίου 2014

Ανοικτή επιστολή στον κύριο Τσίπρα


Ανοικτή επιστολή
προς 
τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ
Κον Αλέξη Τσίπρα 

7 Ιανουαρίου 2014


Κύριε Πρόεδρε,

Χρόνια πολλά και ευλογημένα. Εύχομαι το 2014 ας σας χαρίσει ευλογία, ειρήνη, υγεία, σοφία και κάθε επιτυχία.


Κύριε Πρόεδρε,

Είμαι ένας άνθρωπος βαθιά πιστός και θρησκευόμενος. Ο λόγος που απευθύνομαι στο πρόσωπο σας είναι διότι αισθάνομαι το ίδιο βαθιά θιγμένος και προσβεβλημένος από την συμπεριφορά ορισμένων στελεχών του κόμματος σας απέναντι στη θρησκεία μου, τα πιστεύω μου, τα όσια και τα ιερά μου.  Τα τελευταία δε γεγονότα με πρωταγωνιστή τον βουλευτή σας κ. Διαμαντόπουλο με έσπρωξαν να σας γράψω την παρούσα επιστολή.

Δεν θέλω να μείνω στον συγκεκριμένο βουλευτή και στην πράξη του. Δεν είναι προσωπικό θέμα. Για μένα δείχνει άνθρωπο χωρίς παιδεία και άνθρωπο που δεν μπορεί να ανεχτεί το διαφορετικό. Έγινε χωρίς να το θέλει ο εχθρός που πιστεύει ότι πολεμάει. Δικαίωμά του. Λάθος του, άλλα δικαίωμα του.

Αρχές της Δημοκρατίας είναι μεταξύ άλλων η Ανεξιθρησκεία και η Ανεκτικότητα στο διαφορετικό.  Είμαι ένας πιστός στον Θεό Κύριο Ιησού Χριστό και της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας Του. Της Ορθοδόξου Εκκλησίας Του σύμφωνα με τα πιστεύω μου.

Γνωρίζω πως αυτή η πίστη για κάποιους άλλους ανθρώπους δεν έχει καμία απολύτως σημασία και κανένα νόημα. Το κατανοώ. Είναι σωστό όμως η πίστη μου να γίνεται αντικείμενο χλευασμού και δέκτης προσβλητικών σχολίων και πράξεων; Είναι σωστό να μην ανέχονται την διαφορετικότητα μου που εκφράζεται μέσα από αυτήν την πίστη και τη θρησκεία μου; 

Και κυρίως είναι σωστό αυτό να γίνεται από βουλευτές της δημοκρατίας μας και ενός πολιτικού κόμματος που αγωνίζεται για τη δημοκρατία, την ελευθερία, την ισότητα και την ανεξιθρησκεία; Ενός κόμματος που μάχεται κάθε είδους ρατσισμό και φοβία;

Για τους πολίτες όλων των άλλων δογμάτων ως κόμμα έχετε δώσει, και δίνετε, μάχες υπέρ των δικαιωμάτων τους. Και καλά κάνετε. Η ελευθερία της επιλογής, σύμφωνα με την πίστη μου, είναι ένα δώρο -το πρώτο δώρο- που έδωσε ο Θεός στον άνθρωπο. Ποιος είναι αυτός που θα απαγορεύσει σε οποιονδήποτε άνθρωπο να θρησκεύεται όπως θέλει; Να επιλέξει οποιοδήποτε δόγμα θέλει; Ποιος είναι αυτός που θα πάει κόντρα στο Θεό και θα αμφισβητήσει την ελευθερία που δώρησε στον άνθρωπο; (Εδώ αφορά και κάποιους Επισκόπους της Εκκλησίας που το έχουν λησμονήσει).  Ο καθένας είναι υπεύθυνος του εαυτού του και ελεύθερος -πρώτα από τον Θεό- να κάνει τις προσωπικές επιλογές του. Σωστά κάνετε λοιπόν. Σωστά αγωνίζεστε για όλους τους πολίτες.

Εμένα όμως και την πίστη μου γιατί δεν μας προστατεύετε; Γιατί εγώ και η πίστη μου αποτελούμε εξαίρεση στον αγώνα σας αυτό; Γιατί αντί της προστασίας σας εμείς καθημερινά σχεδόν γινόμαστε στόχοι ρατσιστικού χλευασμού; 

Δεν μιλώ εξ ονόματος κανενός άλλου και ούτε εκπροσωπώ οποιονδήποτε άλλον. Παρά μόνο τον εαυτό μου. 

Και δεν είναι σκοπός της παρούσης να γράψω κανένα "κατηγορώ" απέναντι σε εσάς ή το κόμμα σας.

Ζητώ μόνο από σας και το κόμμα σας, όπως και από κάθε συμπολίτη μου, μόνο λίγη, πολύ λίγη ανεκτικότητα απέναντι στο θρησκευτικό μου συναίσθημα.

Δεν ζητώ να κατανοήσετε έναν πιστό άνθρωπο ή την πίστη του. Δεν ζητώ σε καμία περίπτωση να την ασπαστείτε. 

Ζητώ μονάχα την ανεκτικότητα απέναντι στην διαφορετικότητα μου αυτή... 

...αφού άλλωστε αυτή καθαυτή διαφορετικότητα μου δεν βλάπτει κανέναν.


Με εκτίμηση,

Π.Φ.


Υ.Γ.
Σχετικά με τα ζητήματα που υπάρχουν για τις σχέσεις Εκκλησίας - Κράτους θέλω να γνωρίζετε ότι είμαι υπέρ του πλήρη διαχωρισμού. Η Εκκλησία μας στην ιστορία των 2000 και πλέον χρόνων έδειξε ότι τα καταφέρνει πολύ καλύτερα χωρίς το κράτος. Κάθε φορά που εναγκαλιζόταν με το κράτος μόνο σκάνδαλα γεννούσε. Χωρίς το κράτος γεννούσε πάντοτε Χριστόν. Θα ήμουν ευτυχής λοιπόν αν πραγματικά συμβάλετε στον πλήρη (και δίκαιο) διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτησεων ιστολογίου